Frejas Nektar

Frejas nektar

Under en månads tid har vi kunnat njuta av en överdådig fläderblomning.

Fläder är Frejas träd och det känns självklart att

kombinera magi och kokkonst och göra Frejanektar.


Till mitt saftrecept går det åt 20 stora blomklasar. Dessa plockade jag förra Frejadagen, för en vecka sedan, i växande måne. Jag blandade i 2 citroner, 2 kanelstänger, 1 vaniljstång och och 2 l socker. Jag hällde över 1,5 l kokande vatten och lät det hela svalna. När saftblandningen hade svalnat la jag i ett par kristaller och ställde in det hela i kylskåpet.


Varje kväll har jag tagit ut blandningen, rört om och bytt kristaller. Kristallerna har sedan fått ligga i månsken och bli laddade, månenergi har sedan tillförts flädersaften via kristallerna. Under fullmånenatten fick hela koket stå ute och måna sig.

Lycka till! Fläder blommar nu!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0