Sommarsolståndet den 21 juni 2009!

Vi var fem som kickade igång det hela och idag kom det 12!!! Gruppen blir fler och vi har haft en underbar eftermiddag tillsammans.
Vi styrde vår färd till Falkasjön för att bestiga Falkaberget!!!


Vackra kvinnor i vackra kläder kommer här för att började sin färd mot dagens cermoni......


Äntligen kom vi upp på Falkaberget, vilken utsikt......


Lite spända och nervösa var vi nog alla, ingen kände alla, alla kände någon men vad spelade det för
roll, en dag som denna då vi alla är systrar!


Vissa var vana vid cermonier och andra inte, men vad spelade det för roll en dag som denna!!!


Alla mötte sin iver vad som stundan skulle komma......


Vi började plocka fram våra föremål som vi skulle ha med oss....


Ett gyllene ljus, en gyllene nyckel, en gyllende ring, en gyllene kanna med mjöd eller necktar i, ett gyllene fat med sommarens örter och en kniv. Vi skulle rita ett pentaram med vår kniv.


Vi hade lite olika saker men vi hade gjort det vi kunde, det är det som räknas. Intentionen med cermonin är viktigast.


Någon hade varit över duktig och målat allt i guld.......


Vi ställde oss i en cirkel och gick runt och sjöng. Vi sjöng svenska sommarsånger mm


Vi sjöng mera i det vackra vädret.......


Vi var tolv lärljungar till moder jord.....



"Om du finner en väg utan hinder, leder den förmodligen ingenstans!!!!" Frank A Clark


Midsommarritual
Midsommar närmar sig och jag hade tänkt att göra min allra första ritual.  Jag hittade en på Trollstinas sida. 
Ritual för att nå framgång, Ritualen ska utföras på ett högt berg eller på en höjd( även hög byggnad räknas).
Tänd ett tjockt gult ljus. Lägg fram fem gyllene metallföremål: en nyckel, en ring, en liten kanna med mjöd eller nektar, en liten gyllene tallrik med några av sommarens örter och en kniv. Rita ett pentagram framför ett tänt gult ljus och sedan lägger du föremålen i pentagrammet i ovan ordning och säger följande:
Sommarsol, ljus och klar,
Din högsta punkt nu du har,
Med din kraft härvid
I denna middagstid,
Ditt starka ljus.
Ge mig av dess rus,
Fyll mig med lust,
Låt mig nu få fatt,
Vad mitt öga sagt.
Tag sedan nyckeln och håll den mot solen. För nyckeln genom ljuslågan nio gånger medan du säger:
Solnyckel, öppna dörren till min gyllene framtid.
Tag ringen och lägg ner nyckeln där ringen låg. Säg:
Strålande solklots ring, må min strävan omge mig med framgång.
Tag kannan och lägg ner den där ringen låg. Säg:
Gyllene solens kanna, fyll mig med outsinlig eld, glädje och
entusiasm inför min strävan.
Lyft det gyllene fatet med örter och ställ den där kannan stod. Medan du strör örterna i ljuslågan säg:
Solens dofter, bär mina planer till kosmos på er aromatiska
himmelsväg så att de kan bära frukt.
Lyft den gyllene kniven och ställ ner fatet där kniven låg. Rita en medsols cirkel med kniven i luften kring ljuslågan och säg:
Gyllene solbad, skär genom mina tvivel, min lättja
och andra hinder som jag kan möta på min väg till
förverkligandet av min strävan.
Lägg kniven där nyckeln låg från början. Släck ljuset och säg:
Gyllene flammor, ge kraft åt solen
så att dess värme och ljus lyser upp
min väg för alltid och ger näring
åt hela naturen.



Ingenting har någon betydelse, om du inte ger det betydelse!



Ingen kan såra mig, om jag inte själv ger det tillåtelse!


Vi hade en "delning" efter cermonin, då vi delade våra upplevelser, vi skickade runt en "talkingsticks"....
Mycket känslor och vackra saker kom upp!



Delning känns skönt men är inte ett måste... alla säger det som de vill säga.....


Spännande tankar kom upp, många tankar var samma tankar ..............................kommer vi från samma Gudinna?????

Vi är inte så olika som vi tror......

vi är en cirkel, vi är en cirkel utan början och utan slut......



Vi njöt av varandras varande och tankar... det kändes så skönt, lugnt och harmoniskt....

Nu har vi ordnat FRAMGÅNG i livet!



Utsikten.....var fantastiskt och storslaget....




Några hade fika med sig som smakade gudinnedomligt!!!!!




Vi skrev upp våra förnamn, emailadresser och mobilnummer i en bok.
Meningen är att vi är dom vi är, våra förnamn (man kan inte vara sitt yrke, så vad spelar det för roll i detta sammanhang)
I vår grupp är vi bara den vi är, vi dömmer inte och vi är fria kvinnor som fått systrar!


Moder jord i sin praktfullhet.......tystnaden kändes stor! Lugnet fanns här...






Nu var vi hungriga......


Vi var alla glada och det kändes så bra.....



Men hur var det här då??????


så gott det var med kaffe.......


Rörelsen var i fullgång.....


Vissa hade inte fika med sig, så man tagar vad man haver i vår grupp...här fingrarna......





Falkaberget från nedan...där uppe hade vi varit i nästan 3 timmar.....



Någon hade dragit två tarot kort från olika lekar innan cermonin och fått tålamod på båda....
Med tålamod så gick färden bra, både upp och ned från berget...med krycka!!!
GRATTTIS, det var bra gjort!!!!


Jag var oxå med....fast bakom kameran hela tiden och nu sitter jag här och gör denna
blogg......mina förhoppningar är att här skall man kunna gå in och skriva precis vad som helst, upplevelser och tankar.

Man skall kunna gå in och hämta kraft och få lite tips.


Välkommen till Falkagudinnan!!!! Den bor i oss alla!!!!!!

FALKEN:
Var segerviss, du är på väg mot ditt livs mål.
Positiva budskap är på ingång
Din gåva är att känna tilltro till framtiden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0